مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20956 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:4

چرا با اينكه فطرت انسانها خدايي است گرايش انسان به سمت معنويات كمتر وديرتر صورت مي گيرد نسبت به گرايش به سمت غير معنويات وماديات . يعنيانسان كه درحد متوسط معنويت است زودتر به سمت غير معنويات جذ ب مي شود.

دراين رابطه حضرت امام خميني چنين مضموني رامي فرمايند كه انسان حيوان بالفعل وانسان بالقوه متولد مي شود به اين معني كه جنبه هاي انساني وفطري باتربيت ازقوه به فعليت مي رسند وليكن خوروخواب حيواني وجذب ودفع آن دربدو تولد فعليت دارند وشهيد مطهري دركتاب اصول فلسفه وروش رئاليسم گويند امور مورد علاقه فطري بشر متعدد است ، يكي دوتانيست طبعا سرگرمي به بعضي ازعلائق ازعلائق ديگر مي كاهد واحيانا آنان را به بوته فراموشي مي سپارد .

لذا علاوه بر طبيعي بودن اين حالت كه دركلام امام راحل آمد، محيطوتربيت ونحوه توجه وانس باعالم ماده وماديات باعث تقويت تعلقات درانسان شده كه افزون بر حجاب بدن ، حجاب تعلقات نيز افزوده مي شود ولذا گرايش به سمت ماديات بيشتر است .

















مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.